Een nieuwe seizoen, hallo nieuwe trends!

Dé zomer om nu al weer naar uit te kijken!

In samenwerking met Roetgerink zorgen we er elk voor- en najaar voor om de laatste trends mooi te presenteren in de Modeview. Elk seizoen vind ik het weer super tof dat ik mee mag werken aan een mooi modemagazine waarbij het natuurlijk om de modetrends draait. Gelukkig worden de laatste grafische trends ook zeker niet vergeten!

TRENDS
Modeontwerpers zijn er gek op, maar ook in de grafische wereld blijft dit altijd in beweging. Samen (team Kracht) plannen wij hier tijd voor in om altijd op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen. Vanuit hier maken we gezamenlijke moodboards waarbij we de laatste ins & outs altijd bij de hand hebben.

INSPIRATIE OPDOEN
Pinterest, wie kent dit niet.. (NIET? Oke, kom gauw onder die steen vandaan! Er gaat een wereld voor je open!) Pinterest is een Walhalla van afbeeldingen over echt alles. Ik gebruik het zelfs thuis, wanneer ik nieuwe ideeën zie voor de inrichting van ons huis, of wanneer ik lekkere recepten voorbij zie komen om te bakken pin ik dit op één van mijn “Boards”.

Maar.. als grafisch vormgever is het haast een dagelijks gebruik bij een verloren kwartiertje, nieuwe ideeën op doen.. terwijl dit nog niet eens gelijk betrekking heeft tot een huidige klant. Ook kun je borden verborgen houden. Voor de Modeview van Roetgerink maken we hier ook gebruik van, we brengen samen inspiratie bij elkaar op één bord, kleurkeuzes, lettertypes, elementen en bijvoorbeeld fotografie zodat we zo kunnen werken naar een samenhang.

MOODBORD
Een ideaal marketingtool, na het opdoen van inspiratie komt er een moodboard uitrollen. Een visualisatie van een concept, idee, gedachte of een gevoel. Vaak valt op dit punt alles op z’n plek en het werkt voor jezelf, maar vooral voor de klant, verhelderend. Wanneer je alles bij elkaar plaatst kun je al snel zien of het op elkaar aansluit. Vervolgens kun je lettertypes toevoegen die passen bij het geheel.

GRAFISCHE TRENDS VAN DIT MOMENT
BEELD – Wat op dit moment helemaal hot is en waar je ook zeker niet om heen kunt, zijn de beelden die gecombineerd zijn met illustaties. Door de illustraties wordt de boodschap nog is extra versterkt. Magazines, reclames, Pinterest, overal zie je het. Ontwerpers haken snel in op zulke trends.

TYPOGRAFIE – Typografie wordt veel in combinatie met beeld gebruikt, tekst dat om een persoon wordt geplaatst of bijvoorbeeld afgesneden typografie waarbij woorden worden afgekapt en verder lopen in de loop van de pagina. Ook zie je tegenwoordig veel ‘chaotische’ typografie, dat wil zeggen, letters die net iets uitsteken boven de rest van het woord, iedereen heeft ongetwijfeld wel eens zoiets gezien op een etalage of menukaart. Met deze verschillende soorten typografie kun je heel veel leuke combinaties en speelse effecten maken.

KLEUREN – De felle kleuren, frisse verloopjes, dierenprints en “back to the 80’s” zie je veel. Deze felle kleuren en de dierenprints ga je dan ook zeker terug zien in de Modeview, geel, roze, blauw maar ook aqua met de dierenprints geven dit voorjaar een duidelijke leidraad aan.

Wil je ook een frisse flow in je nieuwe campagne?
Wij helpen je graag met het ontdekken wat bij je bedrijf of merk past.

Geschreven door: Laura Mulder

Wil je meer weten over dit onderwerp?
Neem dan contact op met Laura!

1 Response

Laat een reactie achter