Onze kracht bij aanbestedingen!

De meerwaarde van een mooi vormgegeven aanbesteding
mét doordacht concept!

Wij van Kracht, concept en creatie houden van goed uitgedachte concepten en passende vormgeving.
Dat doen we niet in onze ivoren toren, maar het liefst samen met onze klanten. En dat doen we ook voor een heel
divers scala aan klanten. Van modehuis tot uitzendbureau en van peuterspeelscholen tot grote bouwbedrijven.
Het leuke aan ons werk is dat we in aanraking komen met ontzettend diverse opdrachten
waar we een mooi concept aan kunnen koppelen. Zo komt het regelmatig voor dat we een vraag krijgen van één
van onze leuke klanten of wij creatief willen meedenken met hun aanbestedingen.

AANBESTEDING?
Jazeker! Ook wel een tender genoemd, of Plan van Aanpak. Het is eigenlijk een soort van prijsvraag.
Een voorbeeld: de opdrachtgever (van de aanbesteding) wil graag zijn gebouw duurzaam laten verbouwen en zoekt de beste partij op gebied van prijs en werkwijze. De opdrachtgever schrijft daarom een aanbesteding uit en bedrijven kunnen zich hierop inschrijven. Er volgt dan een hele procedure met vragen en offerte-aanvragen, welke de deelnemende partij moet indienen. Het liefst ook nog eens op een minimaal aantal pagina’s.

MAAR WAT HEEFT DAT TE MAKEN MET CREATIEVE CONCEPTEN?
Op het moment dat één van onze klanten meedoet met een aanbesteding gaan zij aan de slag met de uitvraag. Zij zetten samen met een team hun verhaal op papier en voorzien dat van diverse organogrammen, planningen, schema’s en nog veel meer. En dan komen wij in beeld: want je wilt als deelnemer geen saai Word-document indienen. Je wilt met je aanbesteding opvallen, toch?

ONZE WERKWIJZE BIJ AANBESTEDINGEN.
Zodra er een aanvraag voor de vormgeving van een aanbesteding bij ons binnen komt, vragen wij onze klant de uitvraag en geplande deadline naar ons door te mailen. Wij gaan dan brainstormen om een goed concept te koppelen aan deze uitvraag. Dat wordt de rode draad in de aanbesteding. Zodra dit concept is goedgekeurd, krijgen wij de teksten binnen van onze klant en dan is het werken tegen de klok. De gehele aanbesteding wordt mooi vormgegeven in de stijl van het door ons bedachte creatieve concept, we bouwen de organogrammen om, maken mooie schema’s en planning-pagina’s én zorgen ervoor dat alles wordt vormgegeven binnen de gestelde deadline. Een aanbesteding moet namelijk altijd vóór een bepaalde dag en tijdstip binnen zijn bij de opdrachtgever.

ERVARING LOONT.
Doordat we veel ervaring hebben met aanbestedingen, kennen we het klappen van de zweep. Daarom kunnen we snel schakelen en meedenken met de opdrachtgever. Één van de creatieven in de studio wordt namelijk geheel geblocked van andere opdrachten in het tijdsbestek dat deze aanbesteding loopt. Er worden mobiele nummers uitgewisseld, zodat er snel telefonisch geschakeld kan worden. Zelfs, indien gewenst, via whatsapp. Nadat de perfect vormgegeven aanbesteding definitief naar de klant is gestuurd merk je altijd een stukje verlichting in de studio: het is weer gelukt!

GUNNING.
De kers op de tendertaart is natuurlijk de gunning (de winnaar van de aanbesteding). Wij vinden het altijd erg prettig dat onze klanten ons op de hoogte houden van het vervolg na het indienen. Dus als de aanbesteding aan hen gegund wordt, zijn wij net zo blij en ja: daar hoort dan natuurlijk ook een taart bij!

Geschreven door: Kirsten Rothman

Wil je meer weten over aanbestedingen?
Neem dan contact op met Kirsten!

Laat een reactie achter