Kracht - Concept & Creatie voor...

De Heemde, meesterlijk wonen in een oude school

De Heemde is een voormalige basisschool in Almelo uit 1952 dat wordt getransformeerd tot wooncomplex. Als partner in dit project zorgde Kracht voor het communicatieadvies, de visuele identiteit en de ontwikkeling van de website.
 
 
 
 
 
 
 
 
TEAM SAMEN DE HEEMDE
De gemeente Almelo nodigde bewoners en marktpartijen uit om ideeën in te dienen voor de herbestemming van de leegstaande school De Heemde. ‘Team Samen de Heemde’, bestaande uit onder andere bouwbedrijf, architect, makelaar en Kracht voor de vastgoedcommunicatie, werd genomineerd door een vakjury waarna bewoners en de jury een favoriet kozen. 
 
Het idee diende aan vier keuzecriteria te voldoen: compleetheid, nieuwe betekenis voor de buurt, haalbaarheid en een duurzame bestemming. Uiteindelijk kreeg het idee van ‘Team Samen de Heemde’ de meeste stemmen. In het oude schoolgebouw worden acht energieneutrale koopwoningen gerealiseerd in een inspirerende woonomgeving. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HISTORISCH ERFGOED
De visuele identiteit is geïnspireerd op onderwijs en het gebouw. Het logo toont de naam in gestapelde lettergrepen, met typografie dat verwijst naar de robuuste kozijnstijl in de nieuwbouw. De dubbele ‘EE’ is een weergave van het gebouw van twee woonlagen met het kenmerkende boogdak. De boog kan ook gezien worden als klemtoon op die letters, zoals werd toegepast op leeskaarten in het basisonderwijs van de jaren 50.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
UNIEKE SFEER
In de huisstijl is de vorm van het boogdak een terugkerend element. De kleurencombinatie maakt een knipoog naar het verleden en is neutraal waardoor de artist impressions op de website de volle aandacht krijgen.
 
Zo zijn we tot een identiteit gekomen die echt recht doet aan het gebouw en aan de unieke sfeer van wonen in een oude school. 
 
 
 
 

MAAK KENNIS MET ONZE WERKWIJZE

  • KENNISMAKEN

  • VRAAGSTUK

  • ONDERZOEK

  • CONCEPT

  • CREATIE

We verkopen geen eenheidsworst. Er is altijd een directe aanleiding… Je uitstraling past niet meer bij je organisatie…
je spreekt niet de juiste doelgroep aan… je start een nieuwe bedrijf óf lanceert een nieuw merk. 

Allemaal goede redenen om eens een kop koffie met elkaar te drinken. Wat is jouw vraagstuk?