Kracht - Concept & Creatie voor...

Fabulous Food: waste less, save more!

De Rabobank is ooit als coöperatie bank opgericht door boeren en sindsdien altijd nauw betrokken bij de food- en agrarische sector. De bank steunt de ambitie van de Verenigde Naties om in 2030 de helft minder voedsel verloren te laten gaan. Rabobank Noord en West Twente benaderde ons om een campagne te ontwikkelen voor dit thema.
 
 
 
 

 
BEWUSTWORDINGSCAMPAGNE
Met de campagne tegen voedselverspilling wilde de Rabobank bewustwording creëren bij jongeren op diverse festivals en evenementen in Noord en West Twente. Wij bedachten het concept, ontwikkelden de naam en pay-off, ontwierpen vervolgens het logo en bedachten talloze communicatie-uitingen voor op de festivals.
 
 
 
 
 
 
 
 
PODIUM VOOR AFGEKEURD VOEDSEL
Groente en fruit met een krasje, deukje of afwijkende vorm smaakt net zo geweldig als het voedsel dat er voor het oog beter uitziet. Met ons concept: Fabulous Food zetten we het ‘afgekeurde’ voedsel juist op een podium. Om de doelgroep (jongeren) aan te spreken wilden we de groente en fruit verwerken in hippe producten die gretig aftrek zouden vinden op de zomerse evenementen, zoals festivals. 
Wij benaderden Blend New Day om heerlijke juices te ontwikkelen en IJsboerderij Ôans voor het maken van duurzaam ijs.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
TOT IN DE KLEINSTE DETAILS
De fruitshots en ijsjes werden gratis uitgedeeld op zomerse evenementen, waarbij de bewustwording van voedselverspilling niemand kon ontgaan. We hebben namelijk tot in de kleinste details de vele communicatie-uitingen bedacht en ontworpen. 

Wat te denken van gave foodtrucks, pop-up-tenten, chillzones, een lek-kartonnetje om de ijshoorntjes, opvallende juicebekertjes, opvallende fotoframes voor fotobooths voor social media én belettering van de Rabobank bedrijfsauto’s. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
EEN GROOT SUCCES
Fabulous Food was aanwezig op onder meer Dauwpop in Hellendoorn, Boulevard Outdoor in Wierden, Randrock in Vriezenveen en Jumping Schröder in Tubbergen. De Rabobank heeft op deze evenementen duizenden jongeren bereikt en hen op een hippe (en lekkere) manier kennis laten maken met prachtige initiatieven om voedselverspilling te tegen te gaan. 

Een (fruit)shot in de roos!
 
 
 
 
 

MAAK KENNIS MET ONZE WERKWIJZE

  • KENNISMAKEN

  • VRAAGSTUK

  • ONDERZOEK

  • CONCEPT

  • CREATIE

We verkopen geen eenheidsworst. Er is altijd een directe aanleiding… Je uitstraling past niet meer bij je organisatie…
je spreekt niet de juiste doelgroep aan… je start een nieuwe bedrijf óf lanceert een nieuw merk. 

Allemaal goede redenen om eens een kop koffie met elkaar te drinken. Wat is jouw vraagstuk?