Kracht - Concept & Creatie voor...

Neeff, dé flexibele facilitaire oplossing

Neeff is een nieuwe facilitaire oplossing voor het MKB, die alles regelt op kantoor waar even geen tijd voor is. Of het nu gaat om je schoonmaak, beveiliging, catering, slimmere contracten of evenementen. Wij verzorgden de strategie, naamontwikkeling, visuele identiteit en website voor dit nieuwe merk.
 
 
 
 
 
WERKPLEZIER OP KANTOOR
Het initiatief voor Neeff komt vanuit facilitair dienstverlener ArrangeGroup, dat het concept voor “de schaalbare en flexibele facilitymanager” ontwikkelde. Een dienst waarmee ze het leven op kantoor leuker maken en het werkplezier verhogen, door toegankelijke en schaalbare facilitaire oplossingen te ontwikkelen die het primaire proces binnen MKB-bedrijven ondersteunen. De facilitymanager is een aantal uren per week flexibel inzetbaar en regelt de belangrijkste zaken.
 
 
 
 
 
 
 
EEN ONDERSCHEIDENDE NAAM
In eerste instantie was er al een merknaam waarmee we aan de slag konden gaan. Echter, deze naam voldeed niet vanuit onze strategische visie, waarna we groen licht kregen om een alternatief voorstel te presenteren. 
De nieuwe facilitymanagers moeten op locatie regelaars zijn en ontzorgen. Daar past een manager die informeel is en voor een prettige sfeer zorgt. Door het familiaire met het regelwerk te combineren, introduceerden we de naam Neeff, een afgeleide van de term ‘regelneef’. Met dubbel ‘f’ voor een onderscheidende naam én de afkorting van ‘flexibel facilitair’. Neeff, geen familie maar zo voelt het wel! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
EEN LUDIEK MERKKARAKTER
Het door ons gekozen merkkarakter werd allesbepalend voor de tone of voice voor het merk. Neeff is een gangmaker binnen de organisatie en dat dient in de communicatie te worden geladen met humor en vrolijkheid, zonder daarmee het zakelijke aspect uit het oog te verliezen. Wat dat betreft zit die dubbele boodschap perfect besloten in de pay-off: het no-nonsense ‘Neeff regelt het’ maakt tegelijk een knipoog naar ‘regelneef’.

Het fundament voor de visuele identiteit werd daarmee gelegd. Het logo is een formeel woordmerk in een frivool en eigenzinnig lettertype. De ‘ff’ is een ligatuur (gekoppelde letters) en is hét onderscheidende element met een unieke drieledige functie: onderdeel van de naam, afkorting voor ‘flexibel facilitair’ én voor ‘effe’ (even). Het logo-font wordt ook toegepast in de communicatiemiddelen; het heeft het juiste karakter om ludieke teksten te ondersteunen en te versterken. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
NEEFF EN KRACHT CC REGELEN HET
Neeff communiceert helder, vrolijk en eenvoudig. De huisstijl sluit daar op aan en is simpel en direct. Door geen complexe of decoratieve vormentaal te gebruiken krijgen de meest essentiële onderdelen voor een herkenbare identiteit alle aandacht: lettertype, kleuren, ff-gebruik en de tone of voice. Al deze onderdelen typeren het merkkarakter. De tone of voice moet spot-on zijn: met specifieke humor én een serieuze boodschap. 

Met een keur aan communicatiemiddelen, van animatievideo tot banier en van stressbal tot website, hebben wij op onze beurt de opdrachtgever kunnen ontzorgen. En dat ook nog eens in een erg leuke, informele en flexibele samenwerking. 
 
 
 
 

MAAK KENNIS MET ONZE WERKWIJZE

  • KENNISMAKEN

  • VRAAGSTUK

  • ONDERZOEK

  • CONCEPT

  • CREATIE

We verkopen geen eenheidsworst. Er is altijd een directe aanleiding… Je uitstraling past niet meer bij je organisatie…
je spreekt niet de juiste doelgroep aan… je start een nieuwe bedrijf óf lanceert een nieuw merk. 

Allemaal goede redenen om eens een kop koffie met elkaar te drinken. Wat is jouw vraagstuk?