Kracht - Concept & Creatie voor...

De herpositionering van XL10

XL10 maakt met toonaangevende trainingen en opleidingen individuen, teams en organisaties sterker en hechter. Kracht Concept & Creatie verzorgde een allesomvattende herpositionering door middel van een nieuwe strategie, visuele identiteit en website.
 
Met gezamenlijke strategische sessies, doelgroepanalyses en interviews hebben we XL10 begeleid om tot een missie en visie te komen, de kernwaarden aan te scherpen en het merkkarakter te bepalen. Eén van de uitdagingen was om de naamsbekendheid van het merk te vergroten. XL10 is al jarenlang een gerenommeerde opleider. Toch werden door deelnemers meestal de trainers onthouden en niet de naam XL10, mede door een gebrek aan online activiteit en vindbaarheid.
 
 
 
 
 
EEN NIEUWE MERKBELOFTE
Vanuit een nieuwe corporate story kwamen we tot een passende merkbelofte. ‘Ambitie begint hier’ daagt de deelnemer uit om het beste uit zichzelf te halen. Doelgericht en de blik vooruit, met XL10 dat aan de start staat van de persoonlijke groei en ontwikkeling. Op basis van de kernwaarden kozen we samen met XL10 een merkkarakter om de specifieke doelgroep aan te spreken. Met als doel: het versterken van mens en organisatie.
 
 
 
 
 
 
 
EEN IDENTITEIT MET KARAKTER
XL10 als sterke, grensverleggende teamspeler. Een echte winnaar met doorzettingsvermogen. Het vormen van dit merkkarakter legde de basis voor de nieuwe visuele identiteit. Door het gehele strategische traject samen te doorlopen kwam XL10 erachter dat het bestaande logo en huisstijl niet meer paste bij wie ze zijn en vooral: hoe ze gezien willen worden. Het nieuwe logo is een stoer en krachtig beeldmerk dankzij de gestapelde letters en cijfers, wat ook de leesbaarheid van de naam ten goede komt. De ‘pijl’ in de X wijst je de weg: Ambitie begint hier. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
SLIMME ONLINE KEUZES
In samenwerking met ons zusje Bright Online en de online strategie van Krang hebben we een gloednieuwe website gerealiseerd. De website moest naast een goede vindbaarheid ook aansluiten bij de behoefte van de doelgroep. Met behulp van onder andere een gebruikersanalyse en zoekwoordenonderzoek hebben we meer inzicht gekregen in de wensen en beleving van die doelgroep. Deze informatie leverde een reeks aan bouwstenen voor de website op. Aan de hand van wireframes hebben we vervolgens, met focus voor zowel gebruiksvriendelijkheid als vindbaarheid, een concept voor de website neergezet. In de ontwerpfase is dit concept verder uitgewerkt tot een design dat volledig in lijn is met de nieuwe visuele identiteit.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
KLAAR VOOR DE TOEKOMST
Tijdens een door ons georganiseerde fotosessie op locatie, hebben we de fotografie voor de nieuwe corporate beelden van medewerkers en deelnemers verzorgd. Vervolgens zijn we aan de slag gegaan om alle benodigde huisstijlmiddelen, zowel offline als online, in het nieuwe jasje te steken. 
 
We zijn erg trots op onze voorname rol in de transformatie van een dynamische organisatie waarmee het zeer prettig samenwerken is. Het eindresultaat is een vernieuwd XL10 met een eigentijds gezicht, dat klaar is voor de toekomst.
 
 
 
 

MAAK KENNIS MET ONZE WERKWIJZE

  • KENNISMAKEN

  • VRAAGSTUK

  • ONDERZOEK

  • CONCEPT

  • CREATIE

We verkopen geen eenheidsworst. Er is altijd een directe aanleiding… Je uitstraling past niet meer bij je organisatie…
je spreekt niet de juiste doelgroep aan… je start een nieuwe bedrijf óf lanceert een nieuw merk. 

Allemaal goede redenen om eens een kop koffie met elkaar te drinken. Wat is jouw vraagstuk?